tirsdag den 17. september 2013

Vinderne af den RIGTIGE debutantpris bliver dadadadadadada (jeg HAR regnet det ud)...

.... og det er ikke fordi jeg nødvendigvis ønsker det (jeg kunne fx godt have ønsket mig at Caroline Albertine fik en pris) men det er absolut heller ikke noget, jeg uønsker, det er ren og skær åbenbaring: Morten Chemnitz for digtsamlingen Inden April og Hassan Preisler for Brun Mands Byrde. Der er ingen der har fortalt mig det, jeg er bare et orakel. Og kønsmæssigt er det forsvarligt idet de/vi sidste fire modtagere, Stine, Olivia, Amalie og jeg alle så vidt vides er af det andet køn, som i denne sammenhæng må forstås som en neutral betegnelse, idet den bruges komparativt med førstnævntes - Mortens og Hassans - køn OKAY! Ud over at kunne forudse prisudfaldet, synes jeg også det er passende og fortjent, og en dejlig forskelligartet sammensætning af prisværdig litteratur, lad dem få en stående applaus på Vejle Biblioteks røde podie! HUURRAAAA

Ingen kommentarer:

Send en kommentar