fredag den 20. september 2013

Double up til Syrien, Bitre Hvedebrødsdage og Danmarks sjoveste bog (mit forsvar for denne opblæst-kække overskrift er at jeg sidder alene, bortset fra drengene som sover, i en mørk have i et næsten mørkt hus, og har kun de svulster jeg selv oppuster)

jeg vil gerne fortælle om noget smart jeg gjorde idag, men der er den fare ved det, at jeg kommer til at lyde frelst eller gud-forbyde-det politisk korrekt, nu vover jeg alligevel pelsen: Jeg gik ind i en genbrugsbutik for at købe varmt tøj til folk i Syrien fordi jeg har lovet at give noget til Kirstine, som er indsamler, på søndag, så fandt jeg nogle flyverdragter og tæpper og huer og gik hen til kassen og spurgte om det gjorde nogen forskel for prisen at det skulle sendes til Syrien, det gjorde det ikke men til gengæld sagde ekspedienten at pengene også ville gå til Syrien, og på den måde blir det jo en double up, 200 gange 2, og det er sgu da smart ik? Jeg er i hvert fald vildt glad for det, jeg føler faktisk at jeg har SPARET 200 kr. og derfor sidder jeg netop og tænker på om jeg dog ikke skal have en belønning for de sparede 200 kr. JO! i morgen. I øvrigt er jeg også godt og grundigt tilfreds med at jeg - nu jeg alligevel var der, i genbrugsbutikken - fandt en bog: Bitre Hvedebrødsdage og andre kærlighedshistorier fra hele verden udvalgt af Tove Ditlevsen og den har jeg nemlig netop lyst til at læse i sådan en fredag aften som i aften, og det vil jeg gøre lige om lidt, selvom det stadig er sludr-selv-dag, men først må jeg lige sige at jeg har bemærket at der i sådan nogle butikkers bogreoler altid står mindst ét eksemplar af Gustav Wieds Knagsted, og jeg forstår det simpelthen ikke, hvorfor står de der? er det kun mig og min far og måske Simon der ved at det er måske den sjoveste bog i Danmarkshistorien, ved du det godt Simon? Det er ikke Pasternak jeg mener, men jo nu jeg lige påkaldte dig, så osse dig (men du læser ikke min blog gør du?) (men ved du det alligevel?) Så er vi måske oppe på fire. Hvis den anden, altså den første, Simon også vidste det, gjorde du det? Anders! DU ved det, jeg har selv foræret dig bogen og befalet dig at læse og le!! Jeg har vist også foræret og befalet Simon, men han er ikke altid lydig. Det er Anders heller ikke, AK

Ingen kommentarer:

Send en kommentar