fredag den 20. september 2013

Sludr-du-bare-løs-min-ven-dag og TREHUNDREDEHALVFJERDSTUSIND MILLIcentimeter tekst

Sig-mar-lii-en-gang: Hvorfor hedder det eN advarsel og eT varsel? Det er da underligt. nå. Så kommer dette indlæg bare til at hedde Et Varsel, så kan jeg ikke sætte adjet i parentes, det forpligter, men ok, så slemt bliver det heller kke, eller ulækkert, men laaangt, helt præcist 3,7 km, det jeg ville sige var at den sti, mellem kolo og børnehaven Mågen gennem Hasle bakker/bjerge alt efter ens dramatiske stemningsleje og Gellerupparken, har kaldt på min skrivende opmærksomhed lige siden day 1, som altså er for to år og fire måneder siden da vi kom til Århus, selvom jeg plejer at sige at vi IKKE er i Århus men i BRABRAND som helt uden sammenligning har ikke bare Jyllands men LANDETS (skulle lige til at sige VERDENS, men det var vist mest for stemningens skyld og det dramatiske stemningsleje apropos, trods alt) mest attråværdige poetiske historie (uuuhh hva har jeg sagt??), hvor kom jeg fra: STIEN, som jeg netop har GÅET igen fordi ladcyklen er på værksted, hvad var det jeg ville sige med det? nåh ikke andet end at den har kaldt på min skrivende (jeg har ikke mod til at kalde den poetiske selvom jeg helst ville) opmærksomhed siden day one, det har du sagt, ja, og varsle en tekst som under ingen tænkelige omstændigheder kan blive så meget som én millicentimeter kortere end stiens 3,7 km, hvor meget er det i millicentimeter: Tjoow milli betyder tusind, centi betyder hundrede, kilo betyder kilo, altså 3,7 gange hundrede gange tusinde, det vil sige 370 000 trehundrede og halvfjerdsTUSINDE millicentimeter tekst, som jeg altså først overhovedet kan gå i gang med, ud over den vedblivende travsken - hov det var en ufrivillig fusion, jeg lader den stå - og pedalleren frem og tilbage, når Begravelsen (ja så røbede jeg titlen dadadadaaa) og Mado som jeg påbegyndte for lad os se 3 (TRE!!) år siden, nå lad os se måske er det sådan en der skal barsle lidt længe, som et rugbrød fx, HALLOO! hvem snakker jeg egentlig til, er der overhovedet nogen der interesserer sig for det her. Ved du hvad det betyder ikke så meget, du befinder dig på din egen, og Methes, ja, blog, og her må du sludre så meget du vil og lige præcis om det du har lyst til uden at tage hensyn til eventuelle læsere, er det virkelig rigtigt? ja! det vil jeg sige ja til, selvom jeg engang imellem har haft visse forestillinger om kvalitet og læseværd. men ikke idag. Idag er sludr-du-bare-løs-min-ven-dag, NAIJS!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar