mandag den 30. september 2013

Mandagshad og det pinlige selv (?)(værd) og perlebygsblomsten - i FLOR

jeg tror nogle gange at jeg hader folk der kan sidde og udveksle perlebygsopskrifter i en sund andelsforening på Trøjborg eller Vesterbro, hvis ikke de er flyttet på landet i et bofællesskab sammen med en håndfuld familier der er ligesom dem selv: veluddannede, velmenende, veldrejede og ikke mindst i stand til at tale sammen uden at hæve stemmen ikke mindst om spelt og mælkeprodukter og det er slet slet ikke nødvendigt at nævne den hvide sukker, alt er knækket hvidt, naturligt, autentisk. Jeg ved ikke hvorfor jeg hader dem, hvis vi siger det er det jeg gør (jeg holder en lille dør på klem til et ædlere selv), er det så simpelt som jalousi, den gamle gamle, at jeg ville ønske det var mig der kunne sidde og udveksle de opskrifter bo i den andelsforening i det bofællesskab være veluddannet veldrejet velmenende behersket. at jeg ikke hele tiden følte mig i fare for at forsvinde ind i de store sten og nattekroge, er det virkelig så simpelt? hvorfor er jeg ikke bare ligeglad, lader dem have deres lorteliv i fred, tager mig af mit eget, Stine plejer at sige til mig: Hanne: De (og det er så forskelligt hvem det er jeg bliver anfægtet af, det er ikke altid speltsegmenterne) har et lorteliv, du skal ikke beskæftige dig med det. Hun er klog Stine, og kærlig, hendes bog (Min mor siger), som alle siger er så sjov, det er den også, men først og fremmest er den kærlig, den er noget af det kærligste, jeg savner Stine, hun siger jeg ikke skal tillægge lort betydning, at jeg trækker betydning ud af det ved ikke at bemærke det, det er rigtigt, Stine er klog og jeg er lille, idag: som en pissemyre!, er det det det (sikke mange det'er, det er næsten absurd) hele handler om, det forbandede mindreværd? utilpashed, også det at jeg hele tiden drages mod de store sten, at det er så svært at holde sig på den rigtige side af dem, ydersiden, at jeg ville ønske jeg var en perlebygsblomst? nej: at jeg ville ønske at jeg ville ønske at jeg var en perlebygsblomst - i flor. Ville jeg virkelig det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar