torsdag den 5. september 2013

EN NY ALVOR

har indfundet sig i min hverdag efter at jeg efter grundige selvransagelser har betakket mig for en arbejdsplads på ellers meget dejlige - og det er jo også det der er problemet: Jeg frabeder mig venligst al dejlighed - Godsbanen med mulighed for sparring og udveksling og andre kunstarter og det hele, og det er muligvis mig der er dum og ikke forstår en hel masse, ikke desto mindre fortsætter hverdagsflakkeriet herude in da west, -daskeriet kunne en udenformigbefindende måske finde på at mene, mellem kolo, City Vest, Gellerup Bibliotek og Bazaren, og jeg indrømmer: jeg skal virkelig insistere for ikke pludselig at finde mig selv rodende i en kasse med tre trusser for en hund, gumlende på en hindbærsnitte til en femmer eller fristes  af ti bananer økoløkikus. For slet ikke at tale om rygesalonen i Café Roma, libanesisk burger til en tyver, Blichers samlede værker med illustrationer i genneren, alle de samtaler på borgerservice, som også er biblioteket, man ikke bare fristes til at skrive ned, som man rent faktisk skriver ned i skjul bag en avis eller kasse med udtjente bøger til 25 kr. posen (jeg har allerede fyldt tre poser)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar