onsdag den 28. august 2013

Lykkens Pamfilius

Jeg indrømmer det er mig: Lykkens Pamfilius: fri af ægteskabets åg og latterlige illusioner, moder til to - om ikke lykkelige så i hvert fald heller ikke tåbelige - blåøjede ynglinge, SOVENDE ynglinge og hva mere, hva sagde du mor, hva sagde du? øv det forsvandt, det var der lige før, da jeg stod der henne ved vasken ved alle mine forskelligtfarvede krysanthemummer og smurte mig en honningmad, skænkede et glas mælk og konstaterede at drengene var faldet i søvn, at jeg ville kunne holde mig vågen de næste to timer, at jeg allerede har skrabet det meste havregrød og indtørrede spaghetti med ketchup af gulvet og spisebordet og tørret med en klud, at jeg skal skrive videre på brevet til astronauten (åh ja), det var netop da ordene LYKKENS PAMFILIUS kom til mig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar