fredag den 23. august 2013

Indledende og ubetydelige bemærkninger om blandt andet de stakkels fjolser: kritikerne


.. blabla

som jeg sagde til min veninde Caroline Albertine som har en søn der hedder Ivan, som jeg længe virkelig ønskede at kalde min første søn, som jeg selv længe blev kaldt, som faktisk var mit gennem tiderne absolutte YNDLINGSkælenavn, som jeg fik fordi jeg altid gik med en grøn hue som min veninde Nina syntes fik mig til at ligne en russisk lommetyv, det var dengang Nina og jeg ofte badede i havet og violinerne sprang og bålene på stranden og vi drak en masse dyr vin som Christian havde købt  og vi insisterede på at det smagte af RÆVEPIS mens vi hældte det i os og det var Moesgaard Strand og der var morild i havet om natten, som guldomspundne tråde ud af vores fingre åh ja åh ja, det jeg sagde var: Kritikere er bare nogle stakkels fjolser lisom alle os andre, husk det! fordi Caroline var nervøs, fordi hendes bog, som jeg virkelig synes er meget skøn og særligt ensom følsom, og fx er der også noget med tråde, som jeg husker ganske tydeligt selvom det nok i hvert fald er et år siden eller mere jeg læste det manus dér, det er noget med sperm i tråde ned ad benet, og så siger jeg ikke mere, det er Pura Vida! som udkommer lige snart, og det var derfor jeg sagde det, det med kritikerne og fjolserne og alle os andre, husk det! sagde jeg og citér mig aldrig, sagde jeg også, men nu er mit netop-nu-skrivende-jeg åbenbart så tilfreds med sine udsagn at det slet ikke kan lade være

Ingen kommentarer:

Send en kommentar