lørdag den 31. august 2013

Det føles som hverdag

men det er lørdag. Derfor dette intermezzo:













Nej, dette:







Nej, dette:

Denne evindelige trang til at lægge mig et vilkårligt sted og sove

Jeg har ikke sovet i flere måneder. Nu har jeg lyst til at lægge mig alle steder. Jeg vil lægge mig i skødet hos en fremmed kvinde på en bænk. Jeg vil lægge mig ved alle nedgange til søerne fra Dronning Louises bro. Jeg vil lægge mig foran SuperBrugsens indgang. Jeg vil lægge mig i Dagny Svendsens hængekøje. Jeg vil lægge mig på Færgen Sjælland. Jeg vil lægge mig i randområder, i Randers regnskov, i Ribe domkirke. Jeg vil lægge mig blandt får. Jeg vil lægge mig på en af Det Kongelige Teaters scener. Jeg vil lægge mig på bagsædet af en Citroen 2cv. Jeg vil lægge mig under en presenning i Trylleskoven. Jeg vil lægge mig mellem bautasten. Jeg vil lægge mig i vaskestolen hos Frisør Tutter. Jeg vil lægge mig i en cirkusvogn. Jeg vil lægge mig bag et fyr. Jeg vil lægge mig bag en fyr. Jeg vil lægge mig i sidevognen på en Nimbus. Jeg vil lægge mig på en tømmerflåde. Jeg vil lægge mig på fjorten flamingoplader. Jeg vil lægge mig i en boks på galopbanen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar